Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2010 13:47 - Светът е голям и спасение дебне отвсякъде
Автор: luben Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2461 Коментари: 3 Гласове:
3

Последна промяна: 24.03.2010 14:12


Снощи по препоръка на сина ми (ех, че кеф ...) гледахме "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде". Не усетих как мина времето, а на моменти не мога да отрека, че очите се овлажняваха. И не можах да се сетя наш филм, който така да ми е въздействал. Или поне такъв от по-ново време. Е - като казвам "наш", то не е напълно правилно, защото лентата е съвместна продукция със Словения, Германия и Унгария, където ... главният герой (българин) се играе от сърбин с лек акцент (не силен, но отчетлив), ала какво ли е съвършенно на този  свят? То и авторът на сценарият е българо-немец (Илия Траянов)... не ... не влизам в тази тема, която не е предмет на тези редове.

Та - снощи, покрай гледането на филма усетих как спомените от разказите на бабите ми и близките ми се преплитат със сюжета на филма. А тя е проста, даже банална - история на амнезията на един младеж, чийто български дядо отива при него и се заема да възстанови неговия живот и съзнание...покрай което на лентата минават няколко десетилетия от живота на българите.

Филмът си заслужава (според мен) не заради това, че е първият български филм, минал първите селекции на Оскари-те (не стига до номинации, но е избран от големия кюп да бъде разглеждан за големите номинации, при това според мен напълно заслужено), а поради чудесната игра, режисура и операторско майсторство, които ... може би отстъпват на суперпродукциите на Холивуд или на кинематографии с огромен опит и традиции, но според мен са на едно световно ниво.

С две думи - гледайте го!

ПП. Всъщност да си допризная - изпитах и голямо вътрешно задоволство, че има такъв български филм. Честно.


Тагове:   спасение,   отвсякъде,


Гласувай:
3



1. mamkamu - +
24.03.2010 13:55
Ами да взема да го гледам тогава? Още довечера! И без това вечерта ми е определена за почивка :)

Макар че малко съм предубеден към българското кино...
цитирай
2. luben - Ами ...
24.03.2010 14:11
нищо няма да кажа - ако ми кажеш утре, че си си изгубил час и нещо - ще те компенсирам с едно прекрасно червено вино... или сходен клас напитка по твой избор :) Всъщност ми е любопитно какво ще кажеш утре...
цитирай
3. edinman - Ще взема да те послушам :)
14.04.2010 18:22
Хареса ми представянето ,което му направи!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: luben
Категория: Лични дневници
Прочетен: 535991
Постинги: 111
Коментари: 563
Гласове: 3308
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031